کابل های TYPE-C با چه کیفیتی بخریم ؟

Benson Leung از تیم پیکسل گوگل اخیرا تستی را روی کروم‌بوک پیکسل انجام داده و سعی داشته تا این دستگاه را از طریق کابل‌های تبدیل USB-C به USB-A که در بازار وجود دارند شارژ کند. گفتنی است که کروم‌بوک پیکسل به‌صورت پیش‌فرض از طریق پورت USB-C شارژ می‌شود و تست با کابل غیررسمی انجام شده و نتیجه آن نیز ایجاد مشکلات جدی در دستگاه بوده است.کابل TYPE C

وی یک کابل ارزان قیمت را از آمازون خریداری کرده و نتیجه‌ی استفاده از آن سوختن تمام تجهیزات جمع‌آوری شده برای تست بوده است که در این بین کامپیوتر نیز نتوانسته جان سالم به‌در ببرد. بر اساس اطلاعاتی که Leung در پروفایل گوگل‌پلاس منتشر کرده است کابل تبدیل SurjTech 3M USB 3.1 Type C به USB استاندارد A با کیفیت بسیار پایینی ساخته شده است و حتی لحیم‌کاری‌های آن نیز اشتباه هستند. گفتنی است که بعد از این اتفاق کابل‌های معیوب از فروشگاه جمع‌آوری شدند.

با وجود اینکه کابل تولید شده توسط SurjTech برای دستگاه تست بسیار مخرب بود اما این تنها کابل مخرب موجود نیست. اگر شما برای شارژ دستگاه‌هایتان از کابل Type-C به Type-C استفاده می‌کنید (همانند تصویر بالا) در این صورت خطری سلامت دستگاه‌هایتان را تهدید نمی‌کند. در این کابل‌ها هر دو ورودی مقدار برق و قدرت مشخصی را در اختیار می‌گذارند و این همان موضوعی است که برای سلامت دستگاه‌ها بدان نیاز داریم. مشکل در قطعات الکتریکی بدین دلیل است که رابط، برق زیادی را منتقل می‌کند یا برعکس آن انرژی کافی برای فعالیت دستگاه به‌آن نمی‌رسد.بهترین کابل USB TYPE C

مشکل از آن‌جایی شروع می‌شود که در برخی از کابل‌ها سمتی از کابل از نوع Type-C و سمت دیگر آن از نوع Type-A یا همانی است که اغلب با شنیدن USB به‌خاطرمان می‌آید. Leung پی‌برده که این نوع از کابل‌ها نمی‌توانند به‌خوبی مقدار انرژی را در کابل تنظیم کنند.

باید توجه داشت که کابل‌های Type-A قادر نیستند تا ۳ آمپر (3A) برق را از خود عبور دهند و این در حالی است که دستگاه‌های Type-C نیاز به‌چنین مقداری از انرژی دارند. با این حال اگر کابل برای Type-C طراحی نشده باشد تنظیم انرژی نیز با مشکل مواجه خواهد شد. تنها راهی که می‌توان این تعادل را در کابل‌هایی با دو نوع از ورودی رعایت کرد این است که ساخت آن‌ها با روش‌های خاصی صورت گیرد. البته آزمایش چنین کابلی نیز تنها با تست‌های شدید و کالبد شکافی کابل میسر است.

گفتنی است که کابل‌های مناسب، دستگاه را با سرعت و به‌طور مؤثر شارژ می‌کنند و این درحالی است که کابل‌های ارزان قیمتی که در آمازون و فروشگاه‌های دیگر عرضه می‌شوند چنین قابلیتی ندارند. Leung پیشنهاد واضحی را نیز در پروفایل گوگل‌‍پلاسش ارایه داده است: از خرید کابل‌هایی که ظاهری مشابه با کابل زیر دارند خودداری کنید.

راهنمای خرید type0c

با وجود اینکه اغلب معتقدیم کابل‌هایی با ساختار بافت مانند کیفیت بالایی دارند اما کابل مذکور به‌نظر می‌رسد که توسط یک کمپانی خاص ساخته شده است و چندین شرکت دیگر آن را با نام خود می‌فروشند. Leung در تحقیقاتش پی برده است که همین کابل با نام کمپانی‌های متداول در بازار عرضه می‌شود و هیچ کدام نیز پیکربندی مناسبی ندارند.

گفتنی است که شرکت‌های iKNOWTECH، NXET، SurjTech، TRADERPLUS و SAWAKE از جمله کمپانی‌هایی هستند که این کابل را در آمازون با نام خود به‌فروش می‌رسانند.

با این اوصاف اگر در نظر دارید تا کابلی را برای شارژ تلفن هوشمند وان‌پلاس ۲ یا نکسوس 6P خریداری کنید بهتر است که بااحتیاط عمل کنید و از کمپانی‌های مذکور خرید ننماید. اما اگر مشتاق هستید تا بهترین کابل‌ها را برای خرید بشناسید مطالعه کابل‌های باکیفیت USB-C بسیار کاربردی خواهد بود.


خرید کابل usb type-c, کابل otg usb type c
پشتیبانی واتساپ
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.